nanananana i'm loving it

Pa min skola har vi en sakerhetsvakt som heter Coach Mac (han coachar aven football-laget). Han ar tva meter lang, svart med fargat blont har, och BIFF. Han gar runt i sponsrade Adidas klader varje dag, med sin lilla walkie talkie. Han ar en san typ som kan ta en hur latt som helst, om Coach Mac petade pa mig med sitt lillfinger skulle jag va mosad.
Jag har alltid velat prata med Coach Mac, sa min drom ar att en creepy kille i min historiaklass (som alltid bar samma klader, haller i sig chips under lektionerna, och typ alskar mig) ska bli irriterande nog, sa jag kan ga till Coach Mac och fa honom som livvakt. Han kunde bana vagen for mig i korridorerna och bara mina vaskor. Grymt huh?

Hade ett race till i veckan, och forbattrade min tid med 10 sekunder!! Sa du ser Mathias, jag jobbar pa minsann.

Varre nyheter ar att mina jeans inte passar langre. Skulle satta pa mig dom idag (har gatt runt i expanderande leggings ett tag), och fick ta i for kung och fosterland for att kunna knappa dom, och det kanns som dom kommer spricka nar som helst. Jag trodde inte fetheten skulle drabba mig, men jag antar att man kan ha fel. Blaaaaaaaaaaaaaaa. Om ni inte vill att jag ska komma hem som en fet ko var snall och skicka bantningstips.

15 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    I söndagsstund då alla syndiga sover..Ja du, jag vet vad jeans problemet bottnar i, du rör dig så mycket att benmusklerna expanderat!! Du blir som din livvakt "biff".
    Kvinnor i min ålder berättar alltid minnen, min coach hette Gösta, bar alltid mina väskor o tog plats i skolbussen åt mig, sen ville han en enstaka gång kyssa mig på en skoldans, då sparkade jag honom på benet! Så elakt! Jag tyckte han hade för tjocka läppar. Vi har haft återträffar i klassen säkert tio gånger och aldrig kom han dit. Varför?
    Inga dumma bantningsgrejer! Du vet, morötter o all frukt o grönt i färger (broccoli)!!Allt vet en mormor men själv är hon svullo! Många gröna kramar!!!  

  2. Anonym sa...

    Hallo Daughter!
    Det kan ju vara så att du fortfarande växer av helt naturliga orsaker.Ingen är helt färdig i kroppen vid §6 år.
    Det bästa tips jag kan ge är att motionera och äta frukt och grönsaker istället för chips. Du har ju aldrig varit förtjust i snacks förrut så fortsätt så. Hur är vädret där borta nu? Har du varit och köpt regnjacka ännu?
    Här har snart alla löven trillat ned och det är gråaktigt och fuktigt.Vissa dagar är soliga förstås men det kan vara en dag då jag jobbar och inte har möjlighet att njuta av solen. Pappa är i Shanghai nu och är 8 timmar före oss. Så nu är du 9 timmar efter och han 8 timmar före.....  

  3. Anonym sa...

    Angående fetheten: Ät inte så mycket köttbullar?  

  4. Anonym sa...

    Har du blivit tjock? :0  

  5. Anonym sa...

    Muffin då ;D Men då haru ett skäl till att shoppa ännu mera :D Puss  

  6. Anonym sa...

    Tja IDA!
    Bra med den förbättrade tiden där, har lagt in sidan med dina uppdaterade tider i Favoriter så jag har nog koll på dig( skämt ).

    Tar gärna lite träningstips från din Cross Country coach (David Bowdoin, heter han så?). Hur lägger man upp bra träning för 3 timmars gränsen på Lidingöloppet.
    Din bror skall börja bygga muskler också och har bett om tips. Han får komma upp till garaget så skall han få en genomgång.

    Annars, Jo, hösten är här hardcore. Vi har rivit väggen i hallen och datorn strejkar. Mina elever sköter sig och nästa vecka är det höstlov. Ahlgrens har börja sälja små godis julgranar i påse(istället för bilar, ascoola, får skicka ner en påse till dig) så jag antar att julen närmar sig

    Yo quiero Taco Bell....sköt om dig/Mathias  

  7. Anonym sa...

    Hej Ida!

    Jag läser högt för Martin och vi fnissar som galningar. Mest åt mammas Gösta, dvs. din mormors "Coach". Han med läpparna... (Från och med nu skriver jag vad vi är för dig. Du fattar? Mormor, mamma, bror och so on). Själv vill jag minnas att mamma hade en "coach" som fastnat på Super 8-film när mormor och mamma var på semester i Tunisien. Jag kommer ihåg! Glömmer inte - för jag undrade alltid varför det var så HIMLA kul och fnissigt när vi tittade på dessa ljudlösa filmer. Och hur kunde han vara så korkad att han släpade runt på alla väskor?! Kommer tamejtusan inte ihåg vad han hette... det gör mamma.

    Idag vet jag bättre. Skulle kunna bära många väskor av de rätta skälen! Hi, hi...

    Däremot kommer jag aldrig förstå hur Super 8-filmerna skulle kunna gå sönder bara för att tittade på dem BAKLÄNGES? Mormor sa alltid det. Eller så orkade hon inte tjafsa med oss ungar som satt och tjatade iklädda lammskinnstofflor och "kalasbyxor". Och säkert någon batikfärgad orange t-shirt. Martin påstår att han inte har haft kalasbyxor. Jag skall minsann kolla det!

    Kul att läsa din blogg! Kul att läsa vad alla skriver.

    Martin skall ha konsert den 15 november! Kolla gamla klipp på kören på Youtube. Sök på Sunlight Chorus. Nya klipp kommer väl efter konserten?

    Dags att hoppa i bingen! Natti-natti!

    Thomas
    ... och Martin hälsar. Verkligen.

    Och vi undrar om Nina klämt fram deras son ännu. Vi vågar inte en tänka på det. Spännande.

    PS. Det här är sista veckan vi har "Leva med hund". Lånetiden går ut denna vecka. Åter till Bibblan. Men vi har köpt "Härliga Hund" som är en hundtidning. Du kanske listade ut det av namnet, förresten? Nu kan vi lägga doftspår med köttbullar och gömma en snittad tennisboll med köttbullar i.

    Undrar vem som leker med vem??!  

  8. Anonym sa...

    Hette han Bengt?  

  9. Anonym sa...

    Mats?  

  10. Anonym sa...

    jo thomas han hette Benke......
    inte är det fel på ditt minne ånej!
    jag ska på konserten men killarna kommer inte med. innebandyn står högre i kurs.
    Ida du ser att du sprider glädje långt över många länders gränser med din blogg.
    Hör av dig snart igen
    Mum  

  11. Anonym sa...

    Hallå där DAMN good looking in a red dress!! Jösses, jag blir nästan rädd gumman! För mig är du the one and only queen over there!

    Jag vill också vara snygg igen med högklackat o klänning... men det får vänta, men du har gett mig en morot stumpan! Har traskat i mina väldigt fotriktiga men förbannat tråkig Ecco skor med strechband så man kan anpassa skon efter dagens svullna fötter i 6 veckor nu!

    Är inne på min 4 veckas ledighet. Jag har bakat bullar, möblerat i Valles rum, tvättat, läst, bakat hallongrottor, fikat med de flesta kompisar, bakat solbullar, spikat upp tavlor i Valles rum, tvättat igen, bakat kärleksmums, bakat bröd, legat i soffan o kollat dålig TV ( soffans ena hörn har antagit en form av min kropp nu!), skrivit dagbok. Jag har vilat o vilat o nu har jag för första gången på väldigt många år tråkigt!!! TRÅÅÅÅÅKIGT!!

    Din kloka mor säger att väntan är bra, då har man tråkigt o då är Valle efterlängtad.
    Appropå detta förnuft som jag känner igen allt som oftast i vår släkt måste ligga latent i våra gener/arvsanlag!! Det tackar jag för! Du härliga Ida har definitivt fått din share! Klokare o smartare 16 åring får man leta efter!!

    Förra onsdagen var vi till seminariet utanför Järna. Du vet, där finns en fantastisk utemiljö (där vi även tog våra bröllopskort) med små dammar, lusthus etc...?
    Jag Ante o min bästis Lina som är en superduktig fotograf. Hon skulle fota mig o Ante o magen.
    Lina brände av en heldel film. Jag var galet halvnaken o Ante galet frusen. Men resultatet blev fantastiskt. Galet fina foton. Mailar dig ett par...Vi firade senare med bullar o thé i hemmets lugna vrå.

    I lördags skulle Valle ha kommit, men tydligen har storken farit vilse, ingen GPS!? Våran efterlängtade Valentin missade sin egen födelsedag! Går nu över tiden o jag som var så säker på att han skulle bli tidig..hmmm.

    Jag har varit på fest! I lördags. i två timmar orkade jag! Lägg då till tiden för att göra mig piffig också, typ lika länge..Var tvungen o vila mellan dusch,
    klädombyte:(det vart ett par mammajeans som egentligen blivit för små runt magen, stramade lite, men men.. o en rätt snygg top som framhävde gravidmagen fint!) sminket: (foundation o solpuder, blågrön ögonskugga med mörka eyeliner o långa förföriska ögonfransar o lipgloss!)
    hår: uppfönat fluffigt hår.
    Ha-ha! Jag kan fortfarande minsann. Ante höll på o trilla av pinn, han har haft en fru som vaggat omkring i träningsoverollsbyxor rätt lång tid nu, ren o fräsch men kanske inte så piffig...nu blev han påmind om hur fördelaktig hon kan se ut om hon anstränger sig! :)

    Har fått inbjudan till en klassåterträff! Tydligen är det 20 år!! sedan jag slutade 9:d i Turingeskolan. Jösses! Nog kan jag tro att de flesta av mina klasskompisar är gamla men jag??? Jag vill gärna tro att jag är rätt cool för att vara 36 år. Rock on! Jag har en bokad biljett till Black Label Society på Berns i november. Ozzys gitarrist Zack Wyldes band.

    Fråga: Kan man ta med en ny bäbis på en så tung spelning?Om man bäddar in honom i dämpande material så inte basen får honom o skaka alltför hårt o införskaffar ordentliga hörlurar?)

    Festen går av stapeln den 15 november. Jag vill verkligen gå, men det beror på när vår bäbis tänker anlända. Hmm...jag måste ju få tid o läka ihop (skräcksenariet är ju jättebinda o ståplats hela kvällen) o sen beror det på hur Valle är.

    Fråga: Kan man möjligtvis lämna ifrån sig sitt barn ett par timmar, vill man ens det tro..

    Hoppas insikten kommer med moderskapet!? Förvisso har jag ju återigen en klok o förnuftig familjen som annars kan guida mig rätt.

    Jaa, i väntans tider!

    Återkommer o massor av pussar o kramar över hela havet o USA fram till dig gumman!!!!
    XOXOXOXOXOXOXOXOXOXO


    Detta vart rätt långt..hmm hoppas ingen misstycker. Kram.  

  12. Anonym sa...

    Jag tror inte på att du kan bli tjock Ida :D det kan inte hända dig <3  

  13. Anonym sa...

    Förresten..Halloween är ju snart. Den häftigaste helgen på hela året i USA.
    Jag minns, när jag var 20 år o bodde i Usa 1 år, blev jag medbjuden på en "Haunted Hayride". Dvs. en tur genom en skog på ett flak tillsammans med ett gäng andra, med endel överraskningar på vägen: Spöken, monster, spider-cider o devil-dounats! Bland det grymmaste jag varit med om. Vad ska du göra? Någon fest? Kom ihåg att en utklädnad kan aldrig bli för mycket over there!

    Mindre roligt var att jag blev informerad/varnad om att riktigt knäppa människor även var ute o härjade denna helg..vill inte skrämmas men var extra försiktig
    gumman!

    Jag ser fram emot o få ta del av din helg!
    Stor kram. Nina  

  14. Anonym sa...

    Och jag ser fram emot att min syster skall föda fram ett barn någon gång. Istället för att skriva här kan du gå utfallsgång i trapphuset.
    Ska det va så svårt att leverera? Vid det här laget va Flizan inne på sin 6:e vecka.  

  15. Anonym sa...

    hej ida!! du verkar ha det bra:) men jeansproblemet har nått mig oxå! på ett par flög knappen till och med ur i omklädningsrummet XD  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.