we're living in america

Internet var trasigt har for ett par dagar, sa sorry for sen uppdatering :)

Homecoming var alla fall GRYMT! Hela veckan var skitkul, och speciellt "dansen" var jattekul. Vi alla gjorde iordning oss tillsammans, sen gick vi hem till varat hus och traffade alla killarna och tog bilder. Sen gick vi pa middag, och sen till dansen. Det var skitkul alla fall :) Plus att killar betalar for allt har. Good deal.

Jag har for mig att jag skrev om hur homecoming funkar forut, med dress up days etc. Kolla in bilderna langre ner :)

Jag vart inte Homecoming Princess alla fall, det var mellan mig, Jordyn (min granne) och Amelia (Amelia ar superbitch och ar med i bandet, alla hatar henne). Amelia vann :) Haha, jag vet inte varfor, fel beslut, men misstag sker. Freshman princess var Miranda, det var jattegulligt for hon har cancer och bor pa sjukhus i Seattle, sa alla gick ner och gav henne en gruppkram och sa fick hon stipendie av skolan typ. Superamerikanskt och gulligt.

Pappa, sa du vet sa ar jag duktig och foljer presidentvalet. Sag the final debate idag. Jag vet inte vem jag haller pa, men alla har alskar alla fall Obama. Varannat hus har en stor OBAMA '08 skylt, och ni ska hora hur mycket skit folk snackar om Sarah Palin (eller hur hon nu stavar sitt namn). Manga tror att Obama kommer bli mordad om han blir president dock, eftersom han ar svart + har valdigt radikala ideer.

Connors svenska gar framat med stormsteg minsann.
Veckans mening: Jag ar inte handikappad.
Mathias: hahahahahahaaha, welll..... jag har ingen annan forklaring an att jag hellre shoppar an gar pa traning, och hellre ater kakor till lunch an frukt och proteiner. Men ja, jag forstar inte heller vad som ar fel.



Allihopa :)






Hunter & jag



Ani (som har en svensk pappa), Connor, Hunter & jaaaaaag





80's day!



Raider pride!

Color war, juniors ar lila och freshmen gul-fult :)
Jag fick massa komplimanger for min hatt, hahah!



17 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Bra att du fått igång internet igen! Man får abstinens av att inte bli uppdaterad under så lång tid :-). Verkar ha vart en supervecka, nya kläder varje dag, helt i din stil!! Jag gillar också hatten...! Dad  

  2. Anonym sa...

    Den som väntar väntar inte förgäves, ni är så fina alla alla. Trodde aldrig jag skulle se dig i hatt och en urringad röd klänning, tydligen ska man åka långt bort till andra sidan klotet för detta.Något som rör mitt siden hjärta är att allt är polyester, är man i sidenbranchen så är man. Kanske du ska förse dig med Simbras provsortiment och börja missionera? Skojar bara! Spelar ingen roll med kläder bara man har kul.
    Bra att någon man tycker illa om får en eloge, då kanske man blir snällare, inte vet jag.Hunter såg trevlig ut, slipsen var helt perfekt!
    Obama tror jag om precis som du skriver,USA är ett galet land på många sätt, konstigt om han får leva och verka.
    När du kommer hem igen kommer du att få abstinens efter allt som du är med om och inte finns här.Det blir nog som att bo i Lappland i en kåta. Den tiden den sorgen. Ha det kul medan du kan, det unnar vi dig. Kramar från Leif  

  3. Anonym sa...

    Din mormor "Leif" verkar vara en jävla högerhagga!
    Obama har inga radikala idéer, han är ball och vettig. Inget snack vettu.
    "konstigt om han får leva och verka."
    Konstigt om DU får leva och verka.

    GO OBAMA 08!  

  4. Anonym sa...

    Oj,oj vad fel det blev när man tar in politiken. Tänk vad vi tycker om lika om Obama, vad jag min stackare menar är att för många som vill annat inte får" verka och leva" tills avgångens tid är inne. Vi bor i Nykvarn, det vore uppfriskande med en politisk diskussion med en ungdom som Erik.Det heter att politik o religion ska man aldrig tala om på fester då blir det osämja, det får det inte bli på Idas blogg tycker en mormor som är radikal på sitt eget sätt. Upp till kamp för demokratiska åsikter!!  

  5. Anonym sa...

    Gud vilka söta kläder du hade. åå va roligt jag vill också ha det som du! Fan du lever i en riktig amerikansk film Ida! <3<3  

  6. Anonym sa...

    Haha, din mormor är rätt cool ändå! :D  

  7. Anonym sa...

    assssåå hans randiga byxor va assnygga :) fixa såna åt mig!  

  8. Anonym sa...

    Ida du har då förmågan att hålla oss alla på sträckbänken. Jag ska erkänna att jag står nog för 1000 av besöken på din blog. Tittar och väntar har hon skrivit och hur har hon det mitt lilla barn......
    Självklart förstår jag att du har det bra annars skulle du höra av dig. Jag håller med Caroline du lever som i en film. Är det inte filmen Mean girls där den malliga bortskämda blir princess? Jag undrar bara vad som händer med den som inte blir utbjuden och får gå på dans???? Kul att du lägger in bilder oxå så vi får se miljöer och kläder osv. Det märks när du skriver att du har varit ifrån svenskan ett tag, datorn har varit trasig för några dagar..... Jag upprepar frågan som Thomas hade, drömmer du på engelska nu??
    Ha det bra och hoppas inte internet strejkar igen så vi får tillgång till din vardag.
    Mum:)  

  9. Anonym sa...

    Har du gett upp bilddagboken, Ida?

    F.ö. vill jag be om ursäkt till din mormor, missuppfattade ditt första meddelande helt, sorry!  

  10. Anonym sa...

    Hahaha erik får skäll :D  

  11. Anonym sa...

    haha ofta du lär honom sånna saker xD haha  

  12. Anonym sa...

    haha ofta du lär honom sånna saker xD haha  

  13. Anonym sa...

    Jag tycker ERIK ska sluta dricka dunderhonung innan han skriver här. Politiska forum finns det säkert gott om ändå någon annanstans på "nätet", lägg dina verbala påhoppen där istället, så slipper man bli förbannad.

    Detta är Idas blogg till Svedala, No more no less.
    Ha det gott  

  14. Anonym sa...

    va kul de verkar med homecoming:D e avis som sjutton..men men.. nan maste halla koll pa mamma o pappa nar du e borta..
    rock on sis
    // \m/Brossan\m/  

  15. Anonym sa...

    Kan erkänna att jag gick över gränsen, och att jag inte var helt seriös. Men.
    Denna "Mathias" verkar inte vara lika slack och cool som mormor.
    Ditt försök till kontroll över media och yttrandefriheten är lite skrämmande.
    Åk tillbaka till 1942 och rätta in dig i ledet.  

  16. Anonym sa...

    orka erik.... orka argumentera bara för att nån annan inte har samma politiska åsikter som du...väx upp..  

  17. Anonym sa...

    Orka använda stor bokstav efter punkt.  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.