you belong with me

Hey Babes,

Imorgon har jag finals i spanska, vilket betyder att jag har prov pa allt vi lart oss denna termin. (Alltsa host terminen, terminen slutar i slutet pa januari). Har jag pluggat? Nej. Ar jag forberedd? N-E-J. Haha. Jag borde formodligen plugga just nu, men jag litar pa mina medfodda begavingar for spanska. Plus att Sra. Hooker alskar mig eftersom jag ar svensk. Man kan komma undan med det mesta om man ar fran Sverige har.

I helgen sa gick jag och Claire pa fest hemma hos Kelly, det var massa folk fran skolan dar. Det var skitkul, och sen gick vi hem hit och Claire sov hos mig. Chloe korde hem oss och det var skitkul for hon har en ny bil med vaxelspak (eller vad det heter, stick pa engelska). Och amerikanska bilar ar normalt automatiska, man bara gasar och styr, vaxlar har ingen hort talas om. Nar dom kor med stick ar det valdigt underhallande, speciellt nar man ska starta pa en kulle och bilen rullar baklanges.

Pa lordag var jag och Connor med Ellie och Angus. Ellie ar blond och jattesot men sa otroligt korkad. Vi bakade brownies och Ellie forstod inte instruktionerna nar det stod "Pour the batter into the pan and spread evenly" haha hon ba, "what does it mean? these are so confusing instructions" yeah yeah right.

Har jag berattat om nar amerikanare "bakar" foresten? Ingen har hort talas om att baka fran scratch, man koper en mix och blandar med vatten och 1 agg, stoppar i ugnen och voila.

Har officielt slutat ata pa Mc Donald's ocksa efter att jag tvingades lasa Fast Food Nation i skolan. Yuck.

Puss o Kram

3 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Jeez. Ett svenskalexikon står på önskelistan eller?
    Fint att du skriver ofta. :))

    Puss  

  2. Anonym sa...

    ida nu har du åter igen möjlighet att visa vad du menar med att baka. Det är ju din starka gren och imponerar säkert på de flesta. Dina bakverka fick ju mkt beröm även här hemma.
    Du får kolla hur Cloe gör när hon kör så vet du hur du inte ska göra när du själv kommer igång med din egen övningskörning här hemma.
    Jag har jordens träningsvärk idag. Var på styrkepass efter flera veckors uppehåll och jag kommer att ha svårt att sätta mig på toan i morgon. Som tur är ska jag till sthlm i morgon så jag får se till att gå mycket för att mjuka upp mig. Kul att du skrivit igen och jag ser framemot att höra mer. Ta några timmar med spanskan alltid snappar du upp ngt. Kramar mummy  

  3. Anonym sa...

    Min yoga har börjat nu,bara bra för kropp o själ. Hm, du skulle varit o tränat spanska när Nina o 25 tjejer i gänget hade hyrt in en spansk "stripp" kille på deras förfest. Hon får avslöja resten själv. Han fick tydligen inte vara helt näck. Man kan undra vilken spanska Nina talade med honom.
    Nu är det så att man nog bara får vara blond och dum, det gäller inte för dig. Bäst att du läser på så du inte åker på att färga håret.
    Hasta la vista  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.