Long time no see

Efter en enorm forfragning lagger jag upp ett nytt inlagg, just for you folks. Sorry att det tagit san tid, men har haft fullt upp hela jullovet som forresten var en manad. Veckan innan jul snoade det sa mycket sa fick Snow Days off, och nu nar skolan skulle ha borjat var det flooding sa slippte ga till skolan, eftersom alla amerikanare holl pa att flyta bort i regnet. Sweeeeeeeet.

Hur som haver, julafton var mysig. Den 24e var vi med familjen och pa kvallen gick vi till kyrkan. (Min forsta kyrk-upplevelse i amerikat!!). Kyrkan var inte sa farlig som jag hade trott, jag underholl mig sjalv med att lara Connor och Alyssa att forolampa Gud pa svenska medan alla damer sjong psalmer.

Den 25e, dagen med stort D. Hmm, vi fick oppna vara stockings pa morgonen, som var fyllda med massa sota saker. Typ godis, gift cards, nagellack, nyckelring osv. Sen at jag frukost och efter det oppnade vi vara julklappar. Fick massor massor av sota saker, ska lagga upp bilder senare. Resten av dagen spelade vi spel och kollade pa film typ. Amerikansk julafton ar mycket mera logisk an svensk julafton. Varfor ska man oppna paketen pa kvallen? Mera logiskt att oppna dom pa morgonen och sen leka med dom pa dagen.

Resten av lovet var jag med kompisar, shoppade och satt i hot tuben typ. Sen akte vi till Montana 1 vecka och akte skidor. Well, jag akte brada. Aw det var jattekul, Montana har laaaaaanga fina backar, och det var skitbra skidvader. Larde mig aka i pudersnon! Hela familjen Wicknick ar skid proffs fyi, jag var den enda som ramlade over trad i skogen. Men men, dom alskar mig alla fall.

Rolig historia:
Idag pa min historia klass delade lararen ut papper med foto och information om Douglas, en sex offender som bor har i narheten. Han hade tydlig setts forsoka ge smaflickor en skjuts hem (oj oj oj), och eftersom han hade kriminell sex bakgrund sa ville skolan informera. Jag bar med mig det bla pappret hela tiden, sa ifall att jag ser en stor 50-aring som vager 250 pounds och har arr overallt, samt svarar pa namnet Douglas ar det dags att anvanda mina underbart valtranade benmuskler.

Sorglig historia:
Igar nar jag skrev mail till Caroline var jag tvungen att anvanda tyda.se. Inget ovanligt tror du kanske, men jag slog namligen upp engelska ordet screen till svenska. Kunde inte komma ihag det nar jag skulle beskriva min nya iPod.
Och har om dagen nar jag var med min svenska kamrat Sara, (vi pratar normalt engelska) bestamde vi att vi skulle forsoka prata svenska. Men nar jag inte kunde komma pa hur man sager "Can I have a sip of your water" pa ett normalt satt gick vi over till engelska igen. Jag vet, patetiskt.

*****

Ber om ursakt for langt inlagg, men eftersom det varit sa efterlangtat tankte jag att ni ville hora allt. Hur som haver, hoppas Sverige har det bra, om nagon har specifika onskemal om vad ni vill hora pa bloggen, sag till tack.

Puss o Kram skumbanan

13 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Har du redan glömt svenskan???
    Victoria Silvstedt-varning på det alltså.
    Fast skriva verkar du ju kunna.
    Men, mer bilder! Jag älskar bilder.
    Och skriv oftare! Vet inte hur jävla många gånger jag var inne för att kolla om du uppdaterat. ; ))))

    Puss  

  2. Anonym sa...

    ÄNTLIGEN!
    jag har längtat och trängtat!!!
    Har inte läst ännu men puss på dig gurka!!!!!  

  3. Anonym sa...

    hahahaha du måste berätta i mail hur du förolämpa Gud, kan knappt vänta :)  

  4. Anonym sa...

    Det är ju så att språkvetare säger att man har ett "språkbad" med ett nytt språk. man borde prata parallellt både svenska o engelska. Ta du Sara i hampan o så kämpar ni på, språkmelodin gör sitt till. Kom nu inte hem o prata "svenglisch"
    alltså blandspråk alltför länge.Du har inte glömt att heda Gud i kyrkan på ditt modersmål i alla fall. Inte gjorde du så när vi tittade på Julkrubban i Turinge kyrka. Allt har sin tid. Kul att du hör av dig då vi väntar så träget !!!!  

  5. Anonym sa...

    jaa jag hoppas att det kommer bli bra :D jag har inte önskat någon region eller så men hoppas på att hamna där det iaf är ganska varmt :D lät btw ganska oroväckande det dä rmed svenskan i inlägget haha! me njag antar att det är så det kommer gå för mig med :O
    Californien skulle ju inte sitta helt fel men dit vill ju alla så jag blir i princip nöjd med var jag än hamnar, bara det blir bra :D
    kram anna  

  6. Anonym sa...

    Räkneverket på din blogg snurrar som värst pariserhjulet. Ofta hinner flera gå in medan man själv skriver en kommentar. Håller med övriga inlägg, vore kul om du hann rapportera lite med bilder också. Hur är det förresten med din fisk, har den överlevt jullovet?
    Simma lugnt!  

  7. Anonym sa...

    BRAAAAAAA IDA!
    youre the swedengirl right?  

  8. Anonym sa...

    Äntligen, haha.  

  9. Anonym sa...

    Hej gumman,
    har du fått paketet vi skickat från Sverige med dina julklappar än? Kram Nina  

  10. Anonym sa...

    hej mitt hjärta!
    Vi tittar på usa kartan och visst ska vi komma och hämta dig. Fundera på vad du vill se? Vi funderar starkt på Annes förslag om Phoenix.
    Ha det gott p o k/mamma  

  11. Anonym sa...

    Vegas, jag säger bara Vegas  

  12. Anonym sa...

    LOVE YOUR LIFE!<3 / Johanna  

  13. Anonym sa...

    Hur är det nu med ny presidente? :D

    "No more war, no more Iraq
    No more white lies - My President is black"

    Jag är något glad. Hälsa din republikanska familj.  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.