Tolo

I helgen hade vi Tolo, basta dansen under aret :) Temat var jocks, sa alla kladde upp sig som idrottare. Vi gick till Kimball's innan och hade en stor grillfest med alla kompisar, sen dansen. Dom spelade bra musik osv, det var grymt, faktiskt battre an Prom. La upp lite bilder for er langre ner :)

Forutom det ar det soligt och myspys ute, kan klart konstatera min sorgliga amerikanisering. Tog Cruiser for en promenad har om dagen, och insag att jag hade pa mig flip flops, jeans och en tjocktroja. Madde lite illa, aldrig trevligt att inse att man ser ut som en av dem man foraktat. Men allt ar ju liksom sa chill och bekvamt har... Forhoppningsvis finns min stil kvar langt inne, far se till att grava fram den innan jag kommer hem.



For Tolo maste tjejerna "bjuda ut" killarna, sa man maste komma pa ett kreativt och gulligt satt att gora det pa, inte det lattaste alltid. Smart som jag ar, dekorerade jag en tallrik och gav till Connor pa jobbet eftersom han jobbar som diskare.
Tolo outfits.... Vi var hopp repare (?) personer som hoppar hopprep
Gjorde vara egna jerseys.. Har ingen bild pa ryggarna men dom var grymma med.
Puss & Kram
molly- japp go for it!

6 kommentarer:

  1. Tango mormor sa...

    som inte vet hur man dansar på Tolofest. På min tid bjöd vi upp på "damernas", hade man siktat in en kille som dansade bra kunde det hända att flera tyckte samma sak, då var det kört. Om allt gick väl kunde han följa med till porten o sen gick man sedesamt in till sig. Kanske att man stämde träff o gick på bio senare om man ville bli mera bekant. Va ska man kalla sånt för? Kanske "tollo".Det var verkligen förr i världen, nästan som på stenåldern.
    Tallriksmodellen verkade påhittig o effektiv. Den diskar han väl inte?
    Kram  

  2. målande mamma sa...

    du har god fantasi och tallrik passar väl utmärkt då man jobbar som diskare......... håller med mormor hoppas att han inte diskar den. Du har ju vana att måla på porslin sedan våra resor till Höganäs och Gustavsberg. Du ser solbrun och fin ut och vi har oxå haft fina dagar i Sverige. Jag målar på huset så penseln glöder.
    Ha det bra puss och kram  

  3. davidsundgren sa...

    haha ida, fortsätttttt blogga som vi kom fram till! men de låter roligt. glöm inte att köpa något trevligt till mig<3 hihi  

  4. In the Army now..... sa...

    Kul med Tolo och att danserna blir bättre ju längre du går i skolan! Du ska veta att här hemma är livet ingen "dans på rosor". Pliktverket har skickat brev till dig Ida. De vill att du ska göra lumpen när du kommer hem. Ska vi anmäla dig eller vill du vänta lite............. :-)/Dad  

  5. Anonym sa...

    Hej,Ida!Vad glad jag blir!Du tycks ha en kanontillvaro därborta!Tror inte heller att du tappat bort "gamla" Ida;hon sitter nog djupare än så...Jaa,du,ingenting ÄR vad det SER UT att vara.Man måste läsa mellan raderna också.Jag tjuvlyssnade gärna på min mormor,när hon berättade hur det gick till för snart 150 år sedan...Hon kunde säga "sedesamt" med glimten i ögat precis som din mormor.När jag och mina polare var i tonåren(och en bra bit senare),så sprang vi alltid efter flickorna.Även om jag inte kommer ihåg varför...Ha det bra och kom hem och ställ krav på Pliktverket! GpS  

  6. Nina nins längtar sa...

    ....efter att få träffa dig igen!! Tiden går ruskigt fort. Snart sitter man där på hemmet o kliar sig i huvudet o undrar vart tiden tog vägen?!
    Men innan dess kommer mycket sköj att hända o nya bekantskaper knytas.
    Men snart kommer du hem! Ta vara på sista tiden over there, långsamma farväl bättre! stor puss o en kram från mig!  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.