Snow days

I veckan kom det massa sno :D Vi har typ 1 foot med sno, det ser jattemysigt ut. Eftersom det ar sa ovanligt har far alla amerikanare panik, skolan stangs ner och sa vidare. Har inte vart i skolan en full dag pa hela veckan, pga snon. hahaha.

Hot tub och sno = yay.

Vi gick ut och lekte i snon. Det var kallt. Larde mig att amerikanare ATER sno. Forst fick jag lite panik nar 17-aringar plockade upp en nave sno och borjade tugga, men det ar tydligen nat alla gor. De anvander tom sno i sin varma chocklad eller drink. Hmmmm.


Lussebullar! Grandma Agnes kom pa besok, och hon hade aldrig gjort lussebullar heller,
(trots att hon ar svensk) sa de fick prova pa det. Dom alskade dom. Spc Fred haha.


Sen gjorde vi pepparkakor. Vi gjorde degen fran borjan!!! For typ gforsta gangen i mitt liv, och det vart gott.

Jasning av varan pytte deg, vart typ 20 bullar haha.

Vi bakar from scratch, vilket amerikanare aldrig gor. Nar dom "bakar" blandar de ihop en mix.

Claire, Angus, Hunter, Connor och jag forsokte gora en Ginger bread village, haha, det har var resultatet. Alla hus ramlade ihop.







13 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    härligt med snö! LÄngtar efter det här oxå vi hade lite för en månad sedan men nu är det bara grått.
    Vilka fina bilder ni pysslar ju för fullt. Jag gjorde lite blomsterdekorationer igår. Det tog hela kvällen och jag sa till pappa att det är tur att jag inte försörjer mig som florist....... Har handlat julklappar till alla småkusiner och det blev 2 stora kassar, tunga. Det var tur att jag mötte Susi så hon kunde hjälpa mig att bära. Vi fikade och hade det mysigt på torsdagkvällen i S-tälje. Har varit på match just nu. Oscar var inte med han är vrålförkyld och ligger i sängen, stackarn. Matchen slutade 3-3 det sista målet till oavgjort gjordes då det var 3 sekunder kvar!
    Alla skrek och jag är fortfarande helt darrig.
    Ha det gott och kramar från oss alla.  

  2. Anonym sa...

    ahhh!
    ge mig 2 meter snö till skol starten:)!!!
    sköna matvanor de har i USA;) haha:D
    ha de gött /brorsan  

  3. Anonym sa...

    haha amerikaner är du bra störda, snö i drickan :O? Jag fickdå lära mig som barn att ej äta snö, får då kunde man få mask i magen!  

  4. Anonym sa...

    som satt på flyget till London bredvid en snorjärs och en annan hem,nåt måste ju fastna. Leif har samma symptom. Vi blir nog ok till Jul.
    Gå in på Antes blogg får du se Jesusbarnet, i alla fall har vi fått kort på Valle - Jesus.
    Saknar dina Lussebullar o alla goda kakor. Nu visar du dom vad vi gör hemma, i alla fall äter vi inte hundkissad snö, sen snusar många men det är ju annar bajs.
    Hoppas att ditt julpaket kommer fram, har jagat det genom postens reklamation i flera dagar.
    Väntade så att höra av dig men med den bakprocessen kan det bli lite tid över till annat.
    Jul jul på dig...  

  5. Anonym sa...

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!Roligt att ni har lite snö därborta!Birka och jag skall just åka till HÄLLBY OCH  

  6. Anonym sa...

    Hej Ida!Nu är det julaftonskväll i det här landet och jag försöker på nytt skicka en julhälsning till dig.Jag misslyckades i förmiddags;datorn jvlds med mig(eller det var tvärtom) och jag var tvungen att ge mig iväg till Hällby,så det fick anstå.Du var den enda som saknades;vi var bara 12 stycken.Har varit inne på din blogg ett antal gånger utan att ge mig tillkänna men jag lovar att bättra mig!Får dom inte hösnuva därborta?Det låter som om folk är en smula "gräsliga" i dina trakter...Jag önskar dig EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!Hörs!GpS  

  7. Anonym sa...

    En riktigt god jul till dig!
    Vi har precis kommit hem från Hällby och det är ett fint puder av snö ute. Alla hälsar till dig och det var en kill maffia av kusiner......... du behövs här för att hålla upp balansen mellan könen. Vi har haft en bra dag med kyrka på morgonen och god mat och trevligt umgänge under dagen. Vi spelade tärning om paket i Hällby, det var kul. Efter första omgången satt farfar med 4 paket av 7! Sen jämnade det ut sig lite, jag fick inget. Så kan det bli och det var en rolig variant på spel och det kommer vi att göra flera gånger.
    Hoppas du får en bra jul och jag är så besviken på posten att de inte kunnnat få fram ditt och familjens paket till er jul. Lova att höra av dig då det kommer fram,
    Julkram från mamma  

  8. Anonym sa...

    Lutfisk i dag, inte nån höjdare för dig, bra att du slipper. I går brännboll på Hökmossen med korvgrillning. Antes pappa Peter är påhittare o spelledare. Fliz gästar sin kusin Valle i dag med ponnyridning på Torekällberget o pannkaka efteråt.
    Matti laddar för Nykvarns 10 års jubileum med dans o öltält, aktiviterer för barnen med Mora Träsk o muffins. Nu när det händer nåt i Nyket efter 10 år är du inte hemma. Vi berättar allt. Kramar från mormor  

  9. Anonym sa...

    hej :)
    jag ska till usa nu i sommar som utbytesstudent så jag tänkte bara passa på att fråga vilken organinsation du åker med och hur du tycker de har fungerat. hoppas att du har det kul i usa :D / anna  

  10. Anonym sa...

    bloggggggggaaa mer mongO  

  11. Anonym sa...

    hej vi längtar alla efter berättelser från brädåkande ida som varit i montana.
    Jag vill inte att mitt barn blir kallat mongo! Hoppas det är med värme du skriver det David.
    Mamma Eva  

  12. Anonym sa...

    Haha David.

    Men eh, blogga mer!  

  13. Anonym sa...

    ja klart jag gör, puss på ida  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.