Hawaii

Hawaii fran flygplanet innan vi landade!

Varat hotell var jattefint, hade 3 pooler, jacuzzis och vattenkanor. Och var direkt pa stranden :)

En av jacuzzinarna och vattenfallen dom hade omkring. Jag vet att bilden ser fake ut men nej, det ar verkligen sa grymt.

Vi var valdigt bleka forsta dagen. Det ar med ve och fasa jag tittar tillbaka pa dessa bilder, maha.

Blev lite brand forsta dagen. Stank som brandrok i varat hotellrum efter att solen stekte vara skin.



Vi kopte Connor en fisk att ha i poolen som hans fodelsedagspresent. Han hette Pierre.


Han ville hellre surfa? Huh.

Monk seal. Hawaii's speciella djur.
Jag gick for en promenad pa stranden.


En crappy strand vi gick till forsta dagen.

Vi sag hula girls dansa Hawaii dans.

Nar vi akte hem en vecka senare var vi svarta, kandes underbart.
* * * * *
Hawaii var jattekul, ungefar lika grymt som alla sager. Daremot hade vi oturen att komma med regnet, minsann. Som tur var regnade det bara for ett tag, sen vart det soligt igen och vi vart bruna, tack och lov. Vi gick och shoppade massor, solade, solade och solade, badade overallt, akte i vattenkanorna, surfade, sag vattenfall, osv. Vi at sjukt mycket mat, fast det var gott, och gick till gymmet (pappa jag sprang nastan varje morgon!!!! om det inte ar varldsrekord vet jag inte vad det ar). Det enda besvikelsen var bikinis. Man kan ju tro att Hawaii skulle vara fullproppat med snygga bikinis, um no. De som finns ar antingen sportiga eller bara fula. Sa mina shoppingplaner for bikinis var bara att glomma. Men, allt som allt var det jattekul. Mindre kul att komma hem till skola.
Anna- Jag akte med Explorica, eller Explorius som dom tydligen kallar sig nu. Funkade jattebra for mig, har inte haft nagra problem med dom alls... Lycka till :)
Puss o Kram allihop

11 kommentarer:

  1. grattis sägande mamma sa...

    härliga bilder på er alla.
    längtar till sommaren och till att träffa dig igen. Det kanske var bra att inte solen sken hela tiden så ni inte blev helt kokta/stekta.Vi har haft soliga dagar oxå men endast så näsan har fått lite färg. Vi är många som väntar på bilderna och nu är iaf min nyfikenhet stillad ett slag. Ha det så himla bra och en bra födelsedag.
    Kramisar  

  2. mormor grattar sa...

    många födelsedagar nu,skickat lite bidrag till något du vill ha. Nu har du upplevt en speciell del av landet. Tur att solen inte hettade varje dag, inte så bra att bli för bränd säger en trist förståndig människa.Vilka fina bilder, säkert har du många fler.Alla lov tar slut o verkligheten hinner alltid fatt en.
    Valentins namngivningsdag om en dryg vecka. Ska hämta Fliz på gympan nu. Kramar!!!  

  3. Oscar sa...

    Någon särskild person ni tänkte på när ni döpte fisken? haha
    ser ut som ett paradis på jorden, JA VILL OXÅ!!! det ser såååå grymt ut där, måste börja spara cash o dra dit nån gång:)
    Pepparkaka på dig
    Puss o kram
    /Brorsan  

  4. Björn sa...

    Jag är imponerad av dina löpträningar Ida. Det var länge sedan jag körde så många pass i veckan. Skickar pengar till nya löparskor, du har väl snart slitit ut de du har!

    kram  

  5. La Cecilia sa...

    Hallo Ida!!!!
    Det är din gudmor långtt borta i stan som skriver ;-) Long time no see, men jag minns att du fyller år, typ imorgon (för oss alla norr om Alperna på den här sidan klotet). Lika så bra att skicka iväg hälsningen nu.

    Grattis på födelsedagen!!!

    Jag fattar nu att du liksom typ har blivit stor nu med snygg kille och allt (ni är så fina i högtidsdräkt:-)

    Tiden lider.

    VAD BEHÖVER DU?
    HAR NI NÅGON BODY SHOP DÄRBORTA?

    Eller vill du en snygg bikini (det fanns visst inga på ofattbara Hawai)

    Du har massor av tid kvar over there, tag väl vara på den. Solen skiner även på Söders höjder, jag smet tidigare från jobbet idag eftersom jag stod och filmade en matlagning i mycket tidig morgonstund (estnisk fisksallad och musselsoppa). Så snart vi har klippt ihop den skickar jag en länk till Youtube.

    Twittrar du?

    Jättestor kraaaam och supergrattis
    från Cecilia med familjen  

  6. MickeSvensson sa...

    Fett najs med Hawaii. Grattis igen!  

  7. Thomas & Martin sa...

    Grattis på födelsedagen!

    Jag har läst och kikat på alla bilder och blir alldeles snurrig. Vet inte vad jag skall skriva... Det blir spännande att träffa dig igen och se vem du är nu för tiden. Samma Ida som förut men lite större, eller en lite annorlunda version?

    Jag kommer ihåg att när du åkte pratade både Martin och jag om att USA-året kanske blir det viktigaste och mest spännande året i ditt liv. Ställ frågan till vem som helst: vilket år av ditt liv har hittills varit det viktigaste för dig? Jag tror att ditt USA-år som är på väg att ta slut kommer att vara ditt svar på den frågan ganska länge.

    Har jag fel?

    Martin och jag har varit i Berlin över påsken. Vi hade det otroligt skönt och vi for fram som GALNINGAR på hyrda cyklar. Stan var helt tom på folk och bilar, så det var bara vi och andra turister på gatorna. Vi såg konst, fotoutställningar och hängde i barer. Sovmornar varje dag med stor hotellfrukost! Valutan Euro är dyr, så vi shoppade sparsamt. Jag köpte ett par skor och en t-hirt från Paul Frank. Svenska kronan är inte värd många korvören.

    Jag var en sväng i Österrike på jobb (!) och fick åka skidor tre halvdagar på arbetstid. Fantastiskt kul! Första dagens åk var i mjölkig dimma, så man visste inte vad som var upp och ner. Tre av oss mådde illa och kräktes i pisten. Det kan tydligen bli så när man förlorar orienteringsförmågan - som åksjuka. Vi trodde lunchen var dålig. Åkningen gick... eh... inte så bra.

    Sedan blev det desto bättre. "Sista åket" körde jag en blå prolong ner till hotellet som vi åkt några gånger. Tänkte köra som Super G och skära kurvorna snävt och trycka ifrån ordentligt. I en skarp smal kurva hade det blivit ett litet hopp (som inte fanns där förut!) så jag fick slag på ytterskidan och tappade fästet... och for rakt ur pisten och ner för berget. Innan jag snurrat klart var det säkert 30 meter rakt ovanför mig som pisten var. Djup snö och inga träd. Hjälm på huvudet, men ändå. *suck* Att kliva uppför var bara att glömma i djupsnön. Det var bara att åka på skrå nedför i 1 meter djup snö och komma på pisten igen längre ner. Bestämde att detta blev "det sista åket" och åkte ner för att lämna tillbaka de hyrda skidorna. "Did you crash?" frågade killen i uthyrningen. "How did you know?" frågade jag. "Look at your helmet" sa han. Då kollade jag i spegeln och såg att jag hade en GIGANTISK snö-topp på hjälmen och huvan till skidjackan var fylld med snö! Såg ut som värsta Smurfen. Men kul var det!

    ... och så har jag varit både i Milano (Italien) och Prag (Tjeckien) på möten och konferenser. Har varit en vår med massor av resor. Kul, men nu känns det skönt att vara hemma lite mer.

    Martin fyllde år i förrgår och fick ett Playstation 3 av mig. Nu försöker han spela Grand Theft Auto och Resident Evil 5. Samtidigt som han skall plugga till sin tenta. Hm.

    Gatorna är sopade och det är nu man ska plocka ut MC:n ur vintergaraget. Om man hade en, dvs! Pratat med M om att skaffa en ny. Min gamla blev ju stulen i garaget när jag var på semster för två somrar sedan. Han har ju sitt PS3, så kan ju jag ha en moppe? Eller? (Med tanke på skidåkningen skall jag nog inte ha en ny MC?)

    Hundplanerna ligger på is. Jag kan inte ha hund på kontoret och Martin jobbar bara hemma vissa dagar. Jag vill inte stressa hem och rasta på lunchen. Och jag vill ha en tax och Martin en bullterrier. Så vi får se vem som vinner dragkampen?

    Nu ska vi äta lite tidig lunch. Martin ska gå på Tangokurs och jag ska träna och sedan gå på ett lunch-mingel för jobbets räkning.

    Många långa cyberkramar från oss!

    Thomas

    & Martin hälsar  

  8. Thomas sa...

    PS. Vad är det Connor har spritsat på taket till pepparkakshuset?!?! Till höger, alltså.

    Please ask him. Ha, ha...  

  9. Anonym sa...

    Här hemma lider dagen mot sitt slut,men du har större delen av din födelsedag kvar.Stort grattis Ida!Är skyldig dig en del när du kommer hem...Gillar din rapport från Stilla Havet!Ha det så jättebra! GpS  

  10. Björn sa...

    GRATTIS IDA, familjen i Nykvarn hoppas dagen blir bra samt att paketet blir till glädje o nytta!

    Kramar från BEO  

  11. Elin sa...

    GRATTIS BABE!  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.