Idag fick jag tillatelse att ga till gymmet efter skolan. Lyckan var fullandad. Jag hade sma fjarilar som flog runt i magen nar jag struttade in i gymmet och drog in lukten av svett genom mina sma nasborrar. Mmmmmm. Tyvarr var jag tvungen att ga ensam for varken Deanna, Claire eller Jessica kunde ga samma tid som jag. Men jag hade ju Louis. Haha, har jag berattat om Louis forresten??

Louis (killnamn) ar av okand alder, ca 25, blond och rasnygg. Forsta dagen nar jag kom till gymmet stog han i receptionen och gav mig ett Guest Pass (man far prova pa 1 vecka innan man signar up). Som vanligt forundrades han over mitt tandsmycke. Folk har ar helt paralyserade nar de ser det. Kan inte ens rakna antalet ganger folk har sagt "Wow, you have a diamond on your tooth! How did you get it there?? That's tight!". Rektorn kom upp till mig och ba, "I've heard you have a diamond tooth. Will you show it to me?".

Okej, off topic. Men sa nar mitt Guest Pass hade expirerat (??) stog Louis i receotionen igen.

Jag: Hey, my Guest Pass expired so I would like to sign up for a membership.
Louis: Okay... You're from Sweden right?
Jag: Yeah.
Louis: How long are you gonna stay for?
Jag: Well, until July but I'm only gonna go to the gym until Mars cause I'm gonna run track.
Louis: Okay... (tystnad).. I'm trying to figure out the best deal for you. (tystnad) Come here.
(Vi gar over till hans skrivbord i det lilla kontoret)
Louis: I'll just give you a free pass for 3 months.
Jag: Really?
Louis: Yeah, I just figured that you have the cool diamond tooth.. And you're cute so.
Jag: Thanks!
Louis: Yeah no probs. Just come and see me when you need another one.
Jag: I'll, thank you.

Haha, told ya, man kan fa allt man vill nar man kommer fran Sverige. Pretty sweet. Sa varje gang jag kommer in nu har vi sma konversationer om hur helgen vart, och hur jag mar. Haha.

puss pa er

PS. Idag sa bade Anne, Fred & Connor vid olika tillfallen att jag haller pa att tappa all min svenska accent. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES.

7 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    nu är Shaktimattan introducerad i familjen. Ligger på den på morgonen o kvällen. Att stå på den barfota är en tortyr. Mina fötter är otroligt känsliga så det får gå piano. Leif fick en sån endorfinkick att han inte somnade förrän kl 4. När du inte sköter dig får det bli spikmatta. Nu vet du vad som väntar. Mamma har en hemma!
    I dag Nobel, vi spanar in både Victorias o Madeleins klänningar med spänning.Annars är vi inte rojalister. Kram på dig!  

  2. Anonym sa...

    åh, jaja..lite sårad i hjärtat men okej då..kan väl vara förstående. det får bli ett mail då / Johanna  

  3. Anonym sa...

    Tja.
    Du kanske låter som Dolph Lundgren gjorde när han kom hem till Sverige från några månaders filminspelning i Staterna. Bröt på amerikanska och hade glömt flera ord.
    Ha det gott  

  4. Anonym sa...

    Hallå där,
    vad är det jag läser? Har du blivit frihetsberövad? Hoppas verkligen inte det är något allvarligt... Men då hade du väl varit hemma vid det här laget så jag får väl ta o lugna mitt 36-åriga hjärta. ( I min värld var det inte länge sedan jag var runt 20 år, med tanke på att jag befann mig i det stadiet tills jag blev drygt 30 år...)
    Förvisso är det möjligtvis lite coolt att svänga sig med ordet groundet men ditt liv är inte en amerikansk film a a la American Pie. O definitivt inte en amerikansk parodi! Det finns en svensk verklighet att komma hem till senare. Tänk på det.

    Jag får lov o skriva ett personligt mail till dig, har tänkt göra det en tid nu så det får snarast bli av.

    Puss gumman o sköt om dig så länge.
    Nina  

  5. Anonym sa...

    helt galet! jag går i elins klass och vill jättegärna åka iväg nästa år till usa men vet inte om jag vågar riktigt, hon gav mig din bloggadress och nu har jag suttit och läst igenom alla inlägg sen du for iväg, är riktigt impad :D MEN vet fortfarande inte om jag vågar eller fegar ur.. det är så typiskt eftersom att jag har hela grejen framlagd framför mina fötter typ! hur kände du innan du åkte? var de ba pang på bom eller?  

  6. Anonym sa...

    Hej Ida! Nu har jag läst ikapp. Det verkar flyta på för dig! Kul!!! Som om vi misstänkte annat innan du flaxade iväg? Klart Ida fixar´t!

    Mattson har noll koll! "Hans" hette han när han åkte och kom hem som "Dolph". Hallå? Var det någon som sa "nerd"?

    Behöver man säga att Elfsberg var namnet? ;-)

    Martin och jag kikade på Nobelmiddagen och vi kunde faktiskt peka ut Simbra-tyg på både Vickan och Madde. Coola bruttor. Martin gillar INTE Kungahuset, men han står ut med att svärmor gör pengar på grannlåten.

    Hundplanerna är ej grusade. Vi var på en Kennel för Bullterrier i helgen. Tanten var ganska galen. Hon hade otroligt fina hundar - så något gör hon rätt i alla fall. Alla valpar ur kullen var tingade, så ingen valp till jul i alla fall. Ha, ha...

    Jag vill ju ha en Tax, men Martin tycker inte det är något att ha. "För små", tycker han. Så det får väl bli något neutralt. Beagle?! Schnauzer?! Skilsmässa?!

    Nåväl! Hoppas att du inte kommer att sakna din familj alltför mycket över jul. Vi saknar dig i alla fall. Litegrann. Men mest är det så jäkla kul att du trivs och gör JORDENS grej. Genom att bara vara därborta. Och vara dig själv! Go girl!

    P&K

    Thomas.

    Martin säger "hej" och hälsar!

    PS. Tips på bra hundnamn? "Fido" går bort!  

  7. Anonym sa...

    Dolph är ett bra hundnamn  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.