Thanksgiving var massa mat, inte overdrivet speciell mat. Fick annu mer anledning att skratta at amerikansk matlagning. Smalta marsmallows over gronsakerna?? Ho ho ho ho ho. Jag at bara marsmallowsen.

Dagen efter Thanksgiving ar det Black Friday. Det ar storsta shoppingdagen pa aret, massor av reor. Jag menar galet med reor. Jag gick sjalvklart ut och gjorde det jag ar bast pa. Shoppade.

Sa var det forsta december idag da. Det var valdigt konstigt. Jag gick till skolan i linne och leggings for det var varmt ute. Sen gick jag hem och oppnade min adventskalender och gravde fram adventsljusstaken. Det kanns inte som jul i det har vadret. Hur som helst ar amerikanska adventssljusstakar helskumma. Ska lagga ut en bild senare.

Sa till min nara doden upplevelse da. Gick pa middag igar med min omradesrepresentant Tony och den brasilianska utbytisen Larissa. Maste traffa dom varannan manad. Vilket jag iforsig inte ogillar, dom ar ratt kul. Och jag och Larissa far alltid bestamma vad vi vill gora. Sa nasta gang ska vi och Tony ga pa pedikyr. :D
Men till saken, nar jag kom hem var jag ensamm hemma for alla andra hade gatt pa middag for att saga hejda till gasterna. Sa jag trodde de hade tagit med sig Cruiser (hunden) for han ar alltid med Anne. Sa jag borjar mala naglarna och typ lyssna pa musik. Sen hor jag nagon ga runt pa overvaningen och borja komma nerfor trappan. Jag vart asradd och trodde jag skulle do. Jag ropa hello? men ingen svarade. TYSTNAD. Fotsteg. Mera fotsteg. Doden var nara. Jag satt bara pa soffan och vantade pa att do. Sen kom hundjaveln runt hornet. Det kunde liksom varit en yxmordare som ville slakta mig, stoppa in mig i sop pasar och skicka mig pa posten som julklapp till mamma och pappa. Da vart jag arg.

puss pa er

PS. Var kan man hitta recept pa lussebullar med amerikanska matt?? Det finns inte i min bok.

7 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    jag och en annan svensk här bakade lussebullar med "kesella" fyfasen vad misslyckat.. finns ett inlägg på min blogg.
    www.andrea1992.blogg.se  

  2. Anonym sa...

    Att höra steg med fyra tassar blir ju två inbrottstjuvar... det du
    Dom lämnade en vakthund till dig som du misstrodde, den är ju ingen talande papegoja.
    I vårt mörker kan man se skuggor på ljusa dagen. Vi var på sk Adventsvandring vid Kulturhuset i beckmörker dom hade 1600 marshaller som brann på alla småvägar överallt o där gick vi i leran som svarta figurer. Vackert var det och en julkrans köpte vi i allafall på växthuset. Att träna upp mörkerseendet är helt ok. Undrar om du kommer att längta hem till Jul, det blir ju mera overkligt med ett annat klimat. Mina Lussebullar blir mikrober så inget recept från mig i alla fall.  

  3. Anonym sa...

    Vad är det för ras?
    Väldigt lite bilder på sista tiden, minst 5 per inlägg.

    E  

  4. Anonym sa...

    mamma här!
    Var inne på tasteline.com där finns ju recept och en omvandlingsdel under verktyg. Kanske kan det vara till någon hjälp? Kommer du och Cruiser överens bra annars eller skrek du i högan sky när han visade sig? hur gick det med nagellacket blev det dags för omlackering efter ditt äventyr? Du som är en stjärna på matlagning för ta över kastrullerna därborta och visa dom lite nyttare kokkonster. Involvera hela familjen vet jag det kan bli en kul aktiviet. Det var kul att msn:a i söndags!! Kram  

  5. Anonym sa...

    Hej Ida!
    Kul att läsa din blogg; kikar in lite då och då och kollar läget. -:)
    Hittade också en sida med omvandlingstabell för mått; http://www.receptbankenskokbok.se/omvandla_dl.php ..... fast det är kanske enklare om du ber din mor att skicka en uppsättning svenska mått? (Ha,ha!)
    Var snäll mot hunden!
    hälsar Susanne  

  6. Anonym sa...

    I unga år ville du inte ha något annat än en hund, och nu håller husdjuret på att ta livet av dig!? Som förälder ser man helst att du inte kommer hem i säckar, håll avstånd till hund och yxmän!!

    Om lussebulle är svårt, kanske du skulle prova knäck istället :-)
    //Dad  

  7. Anonym sa...

    hahahah ida jävla pajas  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.