Super Bowl

I helgen var det Super Bowl, vilket ar den slutgiltiga footballs matchen. Dom har massa roliga reklamer och upptradanden, varje reklam i 30 sekunder ar vard typ 2.5 miljoner dollar. Sag en i 3D till exempel, ganska coolt. Sjalva football gamet var lite lamt, ar alltid underhallande fram till halvtid, sen blir det lite uttjatat. Jag gick over till Deannas pappas hus med massa gangster folk, det var kul. Deannas pappa Frank ar kortare an mig, Italiensk med harigt brost och roker stora ciggarrer. Han var i maffian fram till 10 ar sedan nar han gifte om sig. Sweet guy.

Har fatt nya klasser den har terminen ocksa. Har Historia, Kreativ Skrivning, Engelska, Spanska, Yoga och Anstronomi. Weeeeell inga kommentarer angaende det sista, men det ar kul folk i klassen. Forresten, typ senaste veckorna har jag sett en stjarna som skiner asmkt starkare an alla andra, och ar ute nar alla andra stjarnor ar tackta av moln. Jag och Connor satt alltid i hot tuben och undrade vad det var, och igar i anstronomin larde jag mig att det ar planeten Venus :D Grymt, huuuuuh. Jag vet, jag ar en nord. Jag ar valdigt bra pa anstronomi dock, kan vara min framtid.

Ikvall ska jag och Claire ga over till Evans, han ska ha folk over. Claire ar en liten sotnos, formodligen en av mina basta kompisar har nu. Vi gick till sushi baren for lunch idag ocksa, har kommit pa att jag alskar sushi.


Puss pa er

5 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    god morgon!
    Bra med sushi det är ju vår fredagsmiddag här hemma. Vi åt det i går och det är alltid lika gott. Det är inte dumt med stjärnor och planeter det finn mkt att lära om dessa och är spännnande. Passa på nu och sug i dig så mkt det går för ngt sånt ämne finns inte på gymnasievalet.
    Kramar  

  2. Anonym sa...

    Super Bowl måste ju vara råstort i USA om en 30-sekunders reklam kostar 2.5 miljoner :O
    Ha de gött
    //Brorsan  

  3. Anonym sa...

    Jag vet,det är Betlehemsstjärnan inte alls Venus. Utan att ha läst astronomi vet jag det. USA behöver en sådan stjärna till att skydda Obama. Partys låter bra o spännande med en riktig italiensk pappa med hår på bröstet, inte nåt man ser i Sverige eller Nykvarn med den bakgrunden, här finns det andra som tror att dom är "maffiosos", om dom har hår o röker cigarr vet jag inte.
    Min första sushi upplevelse var att jag tog hela wasabin i en munsbit i tron att det var avocado. Den upplevelsen kan jag vara utan. Ja, val till gymnasiet vad kan det bli? Din fotbollsreklam vore nåt för lilla Simbra.
    Snö, slask o regn om vartannat. I dag blir det Malin kalas, Tova har smakat deg för första gången.
    Kram på dig!  

  4. Anonym sa...

    Hej Ida.
    Har legat hemma med influensan i över en vecka, men nu börjar jag komma in i matchen igen och skall pallra mig iväg till jobbet i morgon. Något som va bra med att vara sjuk va att jag kunde ligga uppe hela natten och kolla på Super Bowl finalen. Jag brukar normalt spela in den varje år men i år såg jag live, dock inte hela, det blir lite segt med alla reklamavbrott hela tiden. Rafflande slut i allafall...I love American fotball.
    Malin fyller år i morgon, så då skall vi fira. Annars är det bra, barnen är friska och det slaskar ute. Snart kommer våren och fåglarna och Gnaget börjar spela försäsongsmatcher. Ha det gott, kram/Mathas med familj  

  5. Anonym sa...

    Hej,Ida! Har just pratat med din pappa.Veckorna går och inte kommer jag till "kommentarskott" inte...Astronomi handlar om himlakroppars läge,rörelser och egenskaper mest,men annat som är att tänka på i anslutning till det är att du och jag och dina föräldrar och Nykvarn och Amerika och demokrater och republikaner och talibaner och alla andra och allt annat faktiskt består av stjärnstoft. Alla atomer som är tyngre än väte kommer från stjärnor,som brunnit ut och exploderat.Låt vara för länge sen men dock!Av jord är du kommen,visserligen,men jorden kommer från gamla stjärnor...Med lite astronomi är du åtminstone på väg att söka dina rötter.Allas våra rötter.Här hemma är det melodifestival och snöskottning och annat obetydligt kattrakande som gäller och du har gjort hälften av ditt "beting";snart är du hemma igen.Hörs,Ida! GpS  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.