FOOTBALL

Sa, nu har jag vart pa football match! Det var riktigt kul, borjade redan efter lunch i skolan. Alla elever (som klar sig i skolfargerna rott, svart och vitt en sadan dag) fick ga till gymmet for pep rally, bl.a. upptradde dansteamet och alla cheerleaders. Sen tavlar man i vilket grade som ar hogljuddast, de ropar ut ex "juniors!" och alla juniors ska gora sa mycket ljud de kan typ. Allt for att peppa alla for matchen, och det funkar :D Var riktigt kul!

Sen var jag med Lauren, Chloe, Deanna, Katelynne och Kimbell ett tag, innan jag, Chloe, Kimbell och Deanna akta hem till Ani for att fixa vara t-shirts! De vart riktigt fina, men hann inte torka helt.. Sa de ar lite forstorda nu, mitt R ar lite utkletat. Oh well, vi far gora nya! Anis pappa ar foresten fran Sverige sa jag pratade svenska med honom! Det var sjukt laskigt, kandes som vidrig lutfisk i munnen. Sadar lagom obekvamt. Ar sa van att prata engelska varje dag nu.
Matchen forlorade vi tyvarr stort, har insider information om att vissa spelare grat i omkladsrummet efterat. Stackars liten. Men det var basta laget i staten typ, annars brukar BHS va riktigt bra.
Gjorde illa foten ocksa. Hoppade ner ifran laktaren i ballerinaskor och landade ashart pa halen, sa varje steg jag tar gor ont nu. Speciellt nar jag springer. Oh well, det gar val over. Lite arbetsskada sadar.

Lordag och halva sondagen akte vi ut med baten. Det ar saaaa fint har, vi akte ut i the Pacific Ocean (tror jag det heter, eller sa ar det Atlanten) however sa sag det ut som Robinson oarna typ! Megacoolt. Sag typ vilda salar och allt. Det var jattefint vader ocksa, sa jag och Connor satt uppe pa den lilla solterrasen hogst upp pa baten och solade samtidigt som jag larde Connor fula ord pa svenska. Kandes riktigt lyxigt, som hamtat ur Paris Hiltons liv typ. Mjao det gillar vi!





PUSS


PS. Football teamtet och nagra fran Cross Country kommer och halsar pa oss nasta sommar i Svedala. Jag sa att de kunde bo hos oss. :)

10 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Sötnos!!
    Har spenderat morgonen till att uppdatera mig med dina äventyr. jag har skrattat o förfärats om vartannat.Vad mycket du får vara med om!

    Här är det en vanlig tisdagsmorgon, har precis avnjutit en frukostmacka som Leifen har bakat brödet till o ett glas apelsinjuice. Brämhults färskpressade! Radion skvalar på om trafiken o i vanlig ordning är det köer på Essingeleden o pendeltrafiken är försenad. Du missar inget här gumman!

    Magen växer o igår var vi o hämtade vaggan till Valle! Den som pappa din vaggade dig i när du var bäbis! Nu är det nästa generations tur.

    Din blogg tog mig till en annan värld men nu knackar min verklighet på dörren o jag måste börja jobba igen.

    Sköt om dig, puss :)
    Nina  

  2. Anonym sa...

    MEN LÄR DIG KVINNA!
    pacific ocean är stilla havet..
    atlanten är på östkusten, du bor på västkusten..  

  3. Anonym sa...

    Koolt. Jag har det bra, ingen har dött än.  

  4. Anonym sa...

    hej mitt hjärta!
    Du har fullt upp over there.
    Vi har oxå full fart men det händer inte lika mycket nya saker här hemma. Verkligen kul att familjen tar dig med på så många aktiviteter. Du kanske tar med dig ideér till oss här hemma. Vi kanske kan förgylla oscars innebandymatcher framöver. Var rädd om dig och ha det gott/mamma  

  5. Anonym sa...

    Mormodern hänger med !
    Tisdagsmat,fläskfile och kantarellsås och din "älskade" broccoli. Hos dig blir det värre o värre, hur skall det sluta, nu är det fotboll också,ingen höjdare tidigare i ditt liv!
    Mathias blir säkert överlycklig när han får en entusiast.Höst o rusk,en riktig svensk sådan.På alla foton liknar du din faster Mia mer o mer...Kram från mormor  

  6. Anonym sa...

    Livet rullar på i septembermörka svedala. Själv har jag varit på dagsutflykt till Bryssel, de hade sol!

    Kul liknelse med lutfisken, du som brukar äta så mycket av den varje jul:-)
    Har du börjat drömma på engelska än....?/dad  

  7. Anonym sa...

    Hei Ida
    Jad kul du har.....
    jag tänkte läsa om du hade svarat på vad jag skrev, men det var ngr veckor sedan så jag hittar inte hur eller var jag ska läsa det.
    Själv har jag varit en vecka i Nice på tjejresa, utan man och barn, hur kul som helst.
    Sköt om dig/Mai-Lin  

  8. Anonym sa...

    Låter rätt kul där borta. Brorsan tänker åka dit snart (inte så snart, 1-2 år) och blir borta i 4 år. Om det är illa att snacka svenska efter din korta tid så kommer han nog glömma halva språket... /Niklas  

  9. La Cecilia sa...

    Hallå Ida! Vad kul att läsa att det faktiskt existerar chearleaders (eller hur det stavas???). Jag trodde mest det var en myt.

    Håller med Nina här att det är häftigt att ta del av ditt liv, via ett klick, så där. Tänk hur det var förr, när man fick söka efter papper & penna, frimärke & postkontor för att sköta korrespondensen.

    Du hade ju namnsdag igår Ida. Grattis! Det var Ida hela dagen (vilket jag såg idag måndag :-(

    Allora, här skrider livet vidare i stort och smått. Fick iväg en artikel om fiskeredskap till min affärstidning. Kan meddela att de görs exklusiva utterbräden i Piteå, en slags långlina försedd med krokar. Kanske passar de även i Pacific Ocean. Waow, det låter storslaget, Pacific. Hur är the Pacific?

    August ligger hemma sjuk (framför teven) Torres letar bråk (nej, det gör han inte alls, han ligger utslagen och sover (räv) under bordet. Oskar fyller snart år - milda makter vad tiden går - och Allan har en vecka kvar till sin deadline. Själv förbereder jag mig mentalt för ALLT (med utterbräden). Parallella liv!

    Cecilia
    ps. kära guddotter. vet du att du har över 2 500 unika besökare på din blogg??? Hur bär du dig åt? bara att gratulera :-)  

  10. Anonym sa...

    Ååh vad roligt du har gumman. Det verkar jättekul att få gå på fotboll sådär och bara göra massa kul! Man blir ju avundsjuk. Älskar dig <3  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.