love lockdown

Sa idag fortsatte vi varan jakt pa den perfekta julbilden. Under pistolhot. Vi satt och posade for fullt och forsokte vara sota. Det funkade inget vidare sa efter ett tag forsoker Anne med att vi ska saga saker samtidigt som vi tar kort. Helt plotsligt, utan forvarning, sager hon javla hora och vill att vi ska saga efter. Hahaha, fan vad jag garvade trodde typ att jag skulle do. Nar hon trottnat pa den frasen fragade hon efter flera fula ord pa svenska. Sa det slutar med att hon star och sager slampa, fitta och hora for att fa oss att le och ta fina kort. Med den lilla amerikanska dialekten och allt. So sweet. Snart ar hon nog flytande.

Imorgon ska jag till gymmet med Deanna och Claire. Kanske ska borja ga dar, behover nat for att halla mig i form till track sasongen borjar. Alla har gor track. Track is the shit.

Fick mina midterm betyg i veckan ocksa. Har A i alla amnen forutom spanska, dar jag har B-. Men det var inte direkt sa ovantat, gor alltid bort mig i spanskan. Mrs. Hooker (japp, it's her name) pratar pa spanska 24/7 och alskar att fraga mig saker om Sverige och vad jag som svensk tycker. Jag missuppfattar alltid hennes fragar och svarar nagot som ar helt fel sa alla garvar at mig. Well well, sant far man val ta. Men det sager ju alla fall nagot om hur enkel amerikanska skolan ar. Om jag som invandrar unge kan ha mvg i alla amnen, vem kan inte lyckas da liksom...

Har upptackt amerikaners stereotyp av svenska tjejer ocksa. Alla tror att svenska tjejer ar blonda, snygga och har bigga boobs. Sooooo true. Ha. Ha. Det ar alla fall bra att vara svensk, bara man introducerar sig sjalv som svensk har sa kan man fa nastan vad som helst.

Har jag foressten berattat hur obsessed de ar med weed? Berattade for en kille att vi inte roker pa i Sverige sa speciellt mycket. Han ba: Oh maaaaaaan, I'm soooo sorry! Som om nagon dott typ. Haha. Jag vet att ni vill hora om fester och skit, men kan tyvarr inte skriva det har. Om fel personer hittar min blogg sitter jag hemma i Nykvarn och ar Davids grannhora igen inom 5 minuter. Och det vill vi ju inte.

Nu ar det bara 1 vecka kvar till Thanksgiving, YAY.

puss & kram,

erik nej, The Army kom inte pa Veterans Day, utan nan vecka tidigare. :)

mamma haha, ne tror inte att de hade velat ha lilla mig i stora The Army. Men stora, starka high schoolers vill de absolut varva.

11 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    men kära nån vet Anne vad det är hon säger uder fotograferandet?
    jag är helt bestört!!!
    Hoppas dina fester era fester är rumsrena.... Tänk på att du kan bli hemskickad och det är kallt och mörkt här hemma vill jag lova!
    Inget att stå efter.
    hoppas vi kan prata i helgen.
    Kramar från mamma  

  2. Anonym sa...

    ida jag fattade ingenting om det där med om fel hittar din blogg och sen var du min grannhora igen efter 5 minuter? ;D hahahhhh  

  3. Anonym sa...

    So keep your love locked down, your love locked down.

    David, jag tror det är typ om nån gubbe från det företaget som har anordnat alltihop ser vad hon skrivit, så blir han väl lack och skickar hem henne.

    Tycker det verkar lite gold digger-varning på att introducera sig som svensk. ;))  

  4. Anonym sa...

    Hahaha mrs.hooker :D Det vill jag heta :D  

  5. Anonym sa...

    fattar ingenting. Nu börjar det likna ett "jävla kalas" som Flis säger.
    Brassa inte då blir spanskan ännu sämre, du undrar över betygen, det är därför dom är dåliga för ungdom over there, där brass går in går vett ut, så måste det vara!
    Julfoton måste bli lite mera Halleluja så dom lyckas. Visserligen vill man le men inte till vilket pris som helst. Konstigt med främmande språk, dom mest fula saker är roligast att säga när man fattar nada. kommer Anne till Sverige får hon skärpa sig eller så kommer hennes språkbruk att passa perfekt på en skolgård i svedala, lite överårig blir hon.
    Vore intressant att få ett meil om det som inte kan offentliggöras, men en överårig mormor får väl inget veta. Kram på dig!  

  6. Anonym sa...

    jaha haha, då fatttar jag, men ofta dom fattar på svenska :DDd
    du kan iaf skriva om det någongång  

  7. Anonym sa...

    jaha haha, då fatttar jag, men ofta dom fattar på svenska :DDd
    du kan iaf skriva om det någongång  

  8. Anonym sa...

    Hejsan =) Jag gillar verkligen din blogg! Det är väldigt intressant att se hur du har det när du är utbytes student! Jag vill själv åka nästa år till USA och undrar lite vad du rekommenderar. Jag går i Oscars klass och det var han som tipsade mig om din blogg. Jag undrar lite vart du kanske tycker att jag borde åka, eller med vilka. Åker du med E.F eller STS eller några andra? Jag skulle även uppskatta allmäna tips, om hur man borde förbereda sig osv. Jag vore väldigt tacksam för svar, och du skulle gärna kunna mejla mig på susanna_pousette@hotmail.com Jag komemr fortsätta titta på din blogg varje dag =)  

  9. Anonym sa...

    Vaddå? Vad är det för fel med Mrs Hooker?! Min NO-bok i gymnasiet skrevs av Sigfrid Stake.

    Dessutom hade jag en kapten när jag gjorde lumpen som heter Uller i efternamn. Kapten förkortas "Kn" på namnbrickorna... så på hans bricka stod det Kn Uller. Om han tyckte det var lika kul som vi? Kn. Appast!!! :-)

    På fredag skall vi se en engelsk danstrupp som heter Devi8 på Dansens Hus. På lördag skall vi med Martins mamma på Teater. På söndag skall vi se film på Stockholms Filmfestival.

    Så. JAAAAAAAAAAA! Massa mys i helgen. I Stockholm - kallt nu. Lite snö från himlen, men inte på marken. Jag har köpt värsta Fjällrävenjackan. En grön och jag ser ut som en Michelingubbe. Martin tycker den är för "desperat Stureplan". Jag tycker den är fin. Och säkert varm. Den heter ju "Polar".

    U know.

    P
    &
    K

    T:homas  

  10. Anonym sa...

    Tja Ida.
    Jag vet precis vad du menar när det gäller "rökat", jag bodde ju på Hawaii i 6 månader och surfade. Det rullas en och annan i dom kretsarna också kan jag lova+att dom hade gigantiska hampaodlingar på södra Maui med snubbar med k-pistar som sprang runt och vaktade. Så man fick passa sig när man var ute på egen sightseeing.

    Annars är kylan här....brrrr
    Vi mår bra, bilarna går paj och tusenlapparna rullar.

    Ha det gott  

  11. Anonym sa...

    Ja just det Ida.
    STAY OUT OF THE WEED BUSINESS.
    Kram  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.