Little girls from Sweden

hej hopp!

Nu har jag vart pa traningslager.. Jag har sa sjukt med traningsvark. Har sprungit tva pass om dagen, uppvarmning 25 minuter, traningspass gud vet hur lange, nedvarmning typ 15 minuters jogg, sen stretch och typ armhavningar, situps och allt mojligt. Jag ar slut, onskar att jag tranat mer hemma. Ar i samst kondition av alla. De andra har sprungit typ 400 miles den har sommaren. Eller om det var 400 h. Det var alla fall sjukt mycket. Ar sist pa allt. Men jag kommer nog ikapp snart sa vi se. Traningslagret var alla fall kul for traffade folk som ar i teamet, plus att jag vet en del jag ska ha samma lektioner som nu. Sa behover inte va helt ensam alla fall.

Visste ni att det finns amerianskt godis som heter Swedish fish? Well, det visste inte jag. Sa pa vagen hem fran lagret stannade de och kopte en pase Swedish fish. Var val helt okej, inget spc dock. Alla andra verkar alska det dock. Mary (typ coachs fru eller nat) tvingade mig att posa med pasen med Swedish fish med laget bakom.. Haha oh well, det var ratt kul. Sen i bilen hem lysnade vi pa RHCPs Californication, sa sjunger han "little girls from sweden..." alla ba: hey, they said sweden!! haha, japp min nya smeknamn ar typ Sweden. Jaja, far val vanja mig.

Tydligen har en familj pa gatan bredvid en utbytesstudent fran Finland, hon ska ocksa ga pa BHS det har aret! Sa ska vara med henne idag tror jag. Sen ska Connor ta over hans kompisar, sa jag far traffa mera folk fran skolan. Har traffat en del redan, men mest hans killkopisar dock. Ikvall tror jag det mest ar tjejer. Ar lite nervos, maste ju gora bra intryck.. Men det far val ga bra hoppas jag.

Idag har jag atit donuts for forsta gangen. Och igar hade jag Macaroni and Cheese, typiskt amerikanskt ocksa. Allt ar sa sjukt sockrigt, vet inte om jag gillar det. Alltsa det ar ju helt okej gott, men kommer fa serios sockerchock om jag ska leva pa det ett ar.

Om en vecka borjar skolan, jag ar excited! Det later sjukt, men vill borja skolan. Kul att traffa mer folk, fa mer rutin och liksom fa en egen roll typ. Ska ju inte ha sa svara amnen, sa oroar mig inte direkt for mycket jobb (: Aja, nu ska jag ringa Vera (finska tjejen).
Tack for alla kommentarer, alskar att lasa dom!

Puss pa er

8 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    First!
    Du borde försöka få ihop den finska bruden med Staaf, han gillar finnar!
    Hare bra. Puss  

  2. Anonym sa...

    hej ida!
    Jag har läst dina upplevelser det verkar intressant. Hoppas det fortsätter bra och att du kommer in i rutinen i skolan.
    Ha det så bra!/morfar  

  3. Anonym sa...

    Hi,"Sweden"!Det är väldigt roligt att följa dina härjningar på amerikanska västkusten!"Försäsongsträningen" är inte alltid uppskattad av alla...Du kommer att behövas i finnkampen när du kommer hem.Go for it!Hörs!/gpS alla,men det där ser lovande ut...  

  4. Anonym sa...

    Kul att höra att du längtar till skolan. Mina egna studier i "skolbänken" går ganska bra. Vi har en deltagare från Pennsylvania på kursen (Jennifer)så den amerikanska accenten klingar dagligen i klassrummet! /B  

  5. Anonym sa...

    Halla dar! Jag kommer ihag att du skulle till Boombershoot nagra dagar innan skolan. Weel, jag ska dit pa mandag sa jag tankte att vi kanske skulle kunna hook up there pa nagot satt. Har du en mobil? Det har inte jag ;) Men jag vet inte hur jag ska fa tag pa mig sa antigne kan du val ta och skcika ett majl till sara_08basket@hotmail.com eller ringa (206) 525-5202 ( hem till min vardfamilj :D)om du har lust. HAre bra!
    Sara som ar i Seattle med YFU  

  6. Anonym sa...

    Hej ida! Det är Carolin, Angelica Johanssons syster. Vill bara säga att jag bevakar dig ;)
    min blogg : www.ccarolinjohansson.blogg.se  

  7. Anonym sa...

    Biffen och grejer. Jag håller med Airik för övrigt, introducera Staaf för finskan, han har fått för sig att finland är det bästa som hänt.
    Puss  

  8. Anonym sa...

    Tja Ida.
    Kul att läsa din blogg. Får mig att tänka på när jag själv va i staterna(Hawaii). Faan va kul du har det, strongt att dra iväg själv när man bara är 16 bast,respekt.
    Sitter på Sorterarevägen med familjen, vi har vårt sedvanliga fredagsfika med snask. Malin laddar för att hon ska springa satmaran på söndag(tjejmilen). På tal om löpning så fick du ju en nära döden upplevelse på "boot campen", det är bara fram med pulsklockan och köra intervallträning så du kan visa jänkarna det svenska stålet".
    Ha det gott...ser fram emot ditt nästa inlägg. Kramar/Mathias med familj  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.