It's the final countdown

Amerikanare ar ett ratt kul folkslag. Om det regnar lite ute ser de helt forskrackta ut och utbrister: wow it's raining really hard! Jag ser helt oforstaende ut och sager: nah, not really. Men for dom ar det typ ett hot mot manskligheten. Ett annat laskigt fenomen i USA ar sprak. Nar folk far hora att jag kan tre sprak tuppar de nastan av. Spelar ingen roll om jag havdar att jag inte ar saaa bra pa spanska, de tror fortfarande jag ar ET.

Just nu ar jag ensam hemma for forsta gangen. Det kanns lite... skumt. I Sverige alskade jag typ att va ensam hemma, man kunde ju spela musik hur hogt man ville. Nu kanner jag mig typ handikappad. Har inte varit ensam pa veckor. Jag vet inte hur man gor langre. Maste lagga upp en strategi.

Igar hade jag och Alyssa sleep over med Jordyn och Larkyn, sa vaknade i deras hus och fick smoothie och muffins. Sen gick vi hem for att aka pa Freshmen Orientation pa skolan. Ar egentligen for forsta ars elever, men jag gick eftersom jag ar ny. Det var helt okej, kanns inte sa laskigt att borja skolan langre. Insag nar jag var pa orientation att jag redan kanner en del folk, typ halften av alla cheerleaders och manga fran Cross Country. Sen gick jag och Veera downtown och at hamburgare och kollade lite pa stan.

Ikvall ska jag ga pa Back to School Dance med Bethany, hennes tva kompisar Sydny och Ari. Bethany kommer och hamtar mig och hjalper mig valja ut klader 7. Sen ska vi fixa oss hos Sydney. Har aldrig traffar Sydney och Ari, sa hoppas de ar snalla folk. Connor sager att det ar coola dock, sa far lita pa det. Traffade Bethany pa vart lilla party har i forrgar. Hon later allmant korkad nar hon pratar. Ni vet tjejen i Mean Girls som ar sa trog, tror hon heter nagot pa K. Hon klammer sig pa boobsen nar det regnar? Bethany ar som henne. Haha me like.
Far se hur dans-grejen gar, tydligen borde jag oroa mig.
Alyssa: Have fun at the dance tonight. I hope everything goes well...
Jag: Eeh.. thanks! I hope so too..

Jaaa jag vet inte jag. Nu kommer Connor hem, kanns lite battre nu. Ska duscha och gora mig redo for tha dance. Kanske ta en liten nap ocksa, kanske behover vara utvilad tills dess (????????)

PUSS pa er

PS. Sure, Veera och Staaf skulle nog vara perfect match. Send him over here!

10 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Första dansen! Vi vill höra mer senare. Läser de inga andra språk förrutom engelska?
    Du står säkert ut med att de ser dig som ET::::::::::::::)))
    Här det strålande sol iallafal lö morgon kl9 Kram mamma  

  2. Anonym sa...

    har du trafffat connors kompisar an? var de schyssta isf? du kommer nog klara dansen galant=)
    \brorsan/  

  3. Anonym sa...

    Koolt!  

  4. Anonym sa...

    Koolt!  

  5. Anonym sa...

    Dancing Girl

    Toppen, träna in för cheerleading!
    Behövs i lilla Nykvarn, lite extrasteg kan du lära dig i det stora landet. Håller med dig om extra naps för detta projekt!
    Kram mormor  

  6. Anonym sa...

    Trevligt att höra deär på sluter : D

    ni får skicka mig på postorder med ett rundkomligt pris  

  7. Anonym sa...

    Hej hopp!

    Kul att kika in och lasa din Blogg. Det ar bara lite problem att fatta allt "without pricks" u know. Men det far val ga det ocksa.

    Martin ar pa dirigentkurs i Uppsala hela helgen sa jag ar grasankling. Ganska skont. *Oops* vad skrev jag?! Spelar muzzak (hogt!) och myser allmant.

    Synologen har ju var kickoff i Visby 12-14 september. Det kommer over 300 pers och det ar ett ganska stort projekt med hotell, mat, Beach Party och gotlandsk Galamiddag... Workshops och olika moten som skall forberedas. Vi kommer att ha en skithaftig utstallning i den gamla Silon som ligger i Visby hamn. Det ar 18 meter i takhojd och det ar kolsvart dar inne. Vi kommer att hyra in ljus som belyser vaggarna och taket. OCH! ANTLIGEN! Vi kommer att ha rokmaskin!!! Jag har gjort massor av moten och aldrig kunnat ha det. Det skall krypa rok pa golvet. Coolt!!!

    Ar inte nervos annu for att allt skall funka, men det kommer val.

    Vi skall gora ett "akband" (åkband - with pricks) som alla skall fa. Akbandet har runda biljetter for drinkar, aktiviteter och workshops. Dessa skall de ha pa ett nyckelband runt halsen. Skulle vara ett PERFEKT extraknack for dig och Oscar att pilla med. Skall kolla med honom om han vill hjalpa till nasta helg nar vi bestamt hur manga biljetter vi skall tra upp pa bandet. Det ar val antal drinkar som ar den stora fragan. Som vanligt. Ha, ha...

    Gick pa IKEA i veckan och letade bordsben till Kickoffens utstallning och kom pa att jag maste skaffa mig ett LIV! Det ar BARA tankar pa Kickoffen och jobb just nu. Funderar pa om jag ocksa kan bli utbytesstudent!? Det later helt OK. Kan du kolla efter en familj pa din gata? Vi kan hanga efter plugget om du vill. Hm.

    Jag lovar: nasta gang skall jag inte skriva alls om Kickoffen. Niente. Nada. Nothing. Pråmiz.

    Kram till varldens finaste coolaste guddotter!!!

    Hjarta, hjarta, hjarta!

    T:homas  

  8. Anonym sa...

    fan va kul ida, men glöm inte att jag och elin ska komma och hälsa på någongång ;)  

  9. Anonym sa...

    På med dansmackorna. quiero taco bell/Mathias  

  10. Anonym sa...

    är du sophmore , junior, senior?? :D  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.