Det finns ett talessatt som lyder man lar sig nagot varje dag. Sa sant sa! Jag, Ida Linderbrandt, haller pa att bli sportig! Jajamensan. Inte nog med att jag ska pa Cross Country lager pa mandag, idag har jag lart mig aka vattenskidor! Foljde med Jordyn och hennes familj till hennes mormors hus nara sjon har langre ner i omradet. Var lite radd for att fa Elins pale upp i asset upplevelse, men icke. Gick jattebra, jag kom upp pa andra forsoket! Till och med Connor som ar riktigt sportig var stolt over mig. Minsann! Det var riktigt kul, hoppas det ar bra vader lange sa vi kan aka mycket vattenskidor. Provade innertubing ocksa, sen sa akte jag, Jordyn och Mirann Jet Ski. Det var riktigt kul! Har brant mig i ansiktet dock. Ser ut som en krafta. Connor med dock, sa vi lyser ikapp.

Vad har jag mer lart mig da? Jo, hor och hapna... TVATTA! I den har familjen tvattar alla sina egna klader (trodde jag skulle fa allt serverat eftersom Anne ar hemmafru, men far typ jobba mer an hemma). Sa idag har Alyssa lart mig hur man tvattar. Har typ aldrig rort tvattmaskinen forut. Ar radd for att krympa och forstora allt. Men idag sa tvattade vi minsann, och det gick riktigt bra. Ar superstolt. Var till och med ratt sa kul. (Mamma, det har betyder inte att jag vill borja tvatta nar jag kommer hem). Har i amerikat har man en sorts matkvarn i diskhon med, sa alla rester mals ner och forsvinner ut i nat ror! Riktig kul uppfinning, Anne larde mig den idag. Jag: this is fun!! Anne; Yeah well, it is kind of fun actually. Forstar varfor hon ar hemmafru. Man far ju anvanda matkvarnen, tvatta och allt mojligt kul. Ska nog bli housekeeper nar jag blir stor. Way to go.

Puss pa er <3

9 kommentarer:

  1. Anonym sa...

    Ja inte trodde jag att du skulle lära dig att tvätta i amerikat.....
    Det är bra att veta att det kommer ett proffs på området. Kul med vattenskidorna och allt annat du skrivre om.Kram Mamma  

  2. Anonym sa...

    Haha, Ida blir ju king där nere! ;) (eller man ska kanske säga queen?) Haha, det verkar underbart iaf och dina (svenska) vänner säknar dig^^ Puss på sig och ha det bäst! / Johanna  

  3. Anonym sa...

    Haha jag är så stolt :D Jaa förutom pålincidenten är det skitkul :D  

  4. Anonym sa...

    Här hemma är det aldrig tyst när du får bestämma. Ska bli kul att se dig yoga Ida :-). Du kommer längta till de mer utåtriktade speachlektionerna. Själv ska jag gå en utbildning på 9 dagar med start imorgon, ett litet äventyr jämfört med ditt men ändå.....
    /Dad  

  5. Anonym sa...

    Hej Ida!

    Nu har vi hittat till din Blogg! Vi är inte riktigt lika duktiga på att tvätta som du är tydligen... Den mycket prydligt inplastade lappen med din blogg-adress och mejl tål inte 60 grader kan vi avslöja. Blev kvar Thomas bakficka på byxorna.

    Tur att man kan Gooooooogla! ;-)

    NYC är sjukt coolt, eller hur? Skulle kunna stanna där i evigheter. Om vi vore miljonärer, alltså.

    MEN! Lantis-brudar från Nyket skall nog hålla sig på landsbygden?! Hi, hi. Skönt att du verkar ha det bra.

    Vi tänker på dig!

    P&K

    Thomas & Martin

    PS. Glöm inte käka English Muffins! Marmelad och smör. Åh. *suck*  

  6. Anonym sa...

    Hahaha oj, jag visste inte att den börjar automatiskt (kollar aldrig på min egen blogg). Hoppas dom inte vaknade :p

    Japp, åker 09/10. Är så segt att vänta men som tur är finns ju era bloggar! :-]  

  7. Anonym sa...

    Hej Ida!
    det blev riktigt tyst o lite vanligt igen när du inte kom till jobbet.
    Kul att läsa om allt roligt du gör.
    Är tillbaka efter semestern, 3 härliga veckor i skärgården med sea doo o endle regn. Sista veckan var jag hemma fru, hihihi,(utan matavfallskvarn) men gjorde egentligen lite ego grejjer med mina kompisar och lite nytta som att rensa ur och städa min garderob.1/9 åker jag på 8 dagars tjej resa till Nice, det ska bli nice. Ska äta o dricka gott och shoppa lite ... eller mycket, vi får se. ha d så gott i solen.
    /Mai-Lin i receptionen på Folktandvården Salem  

  8. Anonym sa...

    oj oj oj vad är de man hör ? ;)
    Jag har oxå lärt mig en sak idag :)
    Vi ungdomar i Sverige är riktigt bortskämda xD  

  9. Anonym sa...

    lart mycket  


Blogger Template by Blogcrowds


Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.